Nuffnang

Otaku, fujoshi dan bibliophile


Heya, to the point aja yah? Anz rasa kerdil dibanding dengan para otaku lain yang punya koleksi manga, CD anime, wallpaper anime dan sebagainya yang menggunung. Tapi memang tak boleh cakap banyak la sebab Anz baru 2 tahun menyandang status Otaku Malaysia. Dan ma mere tak kasi Anz beli komik atau whatever yang berkaitan dengan dunia anime. Katanya baik duit tu pergi buat beli buku and foods. Yeah, selain seorang otaku, Anz juga seorang fujoshi dan juga seorang bibliophile. oh yeah, I'm 16 goin on 17.

   Hampir setahun Anz masuk grup Kami Semua Otaku Malaysia di FB dan grup Anime Daisuki Malaysia di Whatsapp. Dan Anz sampai kini hanya menjadi silent reader dan hanya sesekali mencelah di dalam kedua-dua grup. Paling sedih bila otaku games berchat hangat di grup whatsapp. Satu habuk pun Anz tak faham apa yang diorang chat T^T huhu. Anz benci subjek english sebab Anz tak pandai dalam subjek tu. Menjadi seorang otaku membuatkan Anz mencintai subjek english dan tak lagi berasa terseksa di dalam kelas english.

   Ma mere telah mendidik Anz untuk mencintai buku sejak Anz berumur 8 tahun. Setiap hujung minggu pasti ma mere bawa Anz tiga beradik pergi kedai buku Popular dan City Star. Anz selalu ambil beberapa buku cerita nipis yang berharga RM2 setiap satu. Seiring dengan perjalanan usia, Anz terpengaruh dengan bahan bacaan yang lebih berat. Dan menjadikan Anz obses dengan buku.
  
   Dan berkenaan fujoshi pulak, Anz tahu. Cukup sedar yang yaoi tu adalah dosa. Menyukai yaoi adalah seperti menyokong hubungan LGBT. Tapi itu tak bermakna Anz sokong LGBT kan? Haaa Anz takkan cari alasan untuk menyokong kesukaan Anz terhadap yaoi dan menjadi seorang fujoshi. Anz tak nak jadi orang yang mencari alasan untuk menyokong benda yang dah sah salah. Cth: peristiwa pegang anjing. Mengikut mazhab lain mungkin dibenarkan pegang anjing, tapi majoriti penduduk Malaysia adalah pengikut mazhab Syafiee yang dah sah cakap tak boleh pegang anjing dan mesti di samak jika tersentuh. Dan bagi Anz pula, kau yang buat pilihan sama ada nak pegang anjing atau tak. Kalau kau nak pegang juga, jangan lupa samak. Thats not a big issue right?  

Hell yeah, Anz akui Anz memang open minded dalam kebanyakan hal. Anz agak takut kalau-kalau Anz menjadi seorang free thinker. Anz tahu Anz perlu mendekatkan diri pada agama agar Anz tak tersesat dalam kehidupan. Tapi setiap kali Anz buat sesuatu untuk merubah diri Anz menjadi lebih baik pasti Anz akan menjadi lebih teruk berbanding sebelumnya. Terkadang itu membuat Anz takut untuk ... haaa sudah lah.
To: Yuzi my lovely friend. thanks :)
Hey, ada anime yang best patut korang cuba. MangaAnime bergenre romance,gore Kiseijuu: Sei No Kakuritsu (Parasyte: The Maxim . Boleh layan anime ni kat saluran Animax 715 setiap Khamis 11pm.

ps: Anz dah buat akaun fanfic and dah buah fic bertajuk Mendung Tak Bererti Hujan. haaa k bye.

No comments: