Nuffnang

Syurga diliputi kesusahan, Neraka dihiasi keindahan

Syurga adalah milik Allah.Kaum muslimin akan 'membeli' syurga itu dengan darahnya, harta dan jiwanya...

Syurga... dibeli dengan harta dan nyawa...
Syurga... ditempuh dengan pertempuran..
Pertempuran... membunuh atau terbunuh...
Allah Maha Benar
Dan Rasullah S.A.W tak pernah salah.
Benarlah sabdanya,
             
"Ketahuilah,bahwa jaminan(syurga) berada di bawah bayangan pedang!"  _ (Bukhari-Muslim)

Rabbi,Allahu Rabbi
aku tak kuasa menolak segala Ketetapan-Mu
aku tak hendak menampik segala sabda Rasul-Mu

Rabbi,Allahu Rabbi
berserah diri,sepenuh diri,aku pada-Mu
berilah aku pedang yang dengannya aku berperang di jalan-Mu
cabutlah nyawaku,saat aku berada dalam medan tempur-Mu
atau saat aku mendaki menuju ridha dan syurga-Mu
ya Allah,muliakanlah kami dalam kehidupan
dan matikanlah kami dalam kesyahidan
berikanlah kami kekuatan untuk itu
tiada daya dan kuasa tanpa kehendak-Mu
La hawla wala quwwata illah billah...
cukuplah diri-Mu Pelindung dan Penolong kami
Engkaulah sebaik-baik Penolong dan Pelindund

Rabbi,Allahu Rabbi
kumohon ridha-Mu
Rabbi,Allahu Rabbi
kumohon syurga-Mu
Amin Ya Rabbal Alamin...

Kalaulah syurga tu murah dan mudah,mengapa Rasullah SAW dan para sahabat ra. harus berhijrah melintasi gurun pasir nan terik sepanjang 500km,dari Makkah ke Madinah?
Lalu mengapa Rasullah SAW dan para sahabat mesti diboikot oleh kafir Quraisy lebih 3tahun di Jabal Isy?
tanyakan kepada Rasullah,mengapa beliau harus memimpinb lebih 20kali pertempuran menghadapi kaum kafir dan membunuh mereka?

~hehe..terjumpa masa baca buku Imam Samudera, 'Aku Melawan Teroris!' macam menarik je, jadi apa tunggu lagi copylah!bukan ape cume nak kongsikan ape yang Anmuy rasa  menarik..mmglh copy mengkopi nie tak bagus tuk blogger,tpi anmuy ttp nak kopi jgk bolehkan...

No comments: